Het 5e trainingsweekend op Schiermonnikoog onder aanvoering van Harm-Jan Postmus en Jaap Smit was opnieuw zeer geslaagd. Het weer (regen en harde wind) liet het helaas een beetje afweten. De groep telde uiteindelijk 22 personen. Het verblijf en de verzorging in hotel, café-restaurant "De Tjattel" was uitstekend. De foto`s van Baukje Haan en Gerben Veenstra staan hier en klik hier voor de diashow. Kijk later nog eens er komen er nog veel meer bij. Voor het verslag van Tini Visker zie lees meer. Schiermonnikoog                                                                                                                                Tini Visker

Zaterdag in alle vroegte op. De dag ervoor had ik laat boodschappen gedaan, omdat ik wegens drukke werkzaamheden pas laat thuis was. Hierdoor was er geen brood meer. Voordat ik vertrok ben ik dus nog even naar de markt gegaan om brood te kopen. Ik kon mijn mannen toch niet laten verhongeren.
Dit jaar heb ik ook niemand opgehaald, omdat ik zondag met de half twee boot terug moest. Mijn zoon was jarig en zijn verjaardag kan ik toch niet missen.
De auto geparkeerd op de parkeerplaats in de haven. Daar kwam ik als eerste Herman en Baukje tegen en daarna kwamen ook Marian en Gerben (man van). Gerben bleek een waardevolle aanwinst. Zie verder in het verslag.
De boot lag er al en op de boot was ook al menig Artemisser. De groep was wat kleiner dan andere jaren, maar nog steeds gezellig.

In de Tjattel aangekomen werden we onthaald met koffie, thee en appelgebak. Jaap is direct op de fiets gesprongen en heeft de opdrachten over het eiland verdeeld. Dit jaar had hij de opdrachten op wat andere plekken opgehangen. Sommige van ons hebben daarom dan ook niet alle opdrachten gevonden. De opdrachten bestonden dit keer uit cryptogrammen. Jaap had erg zijn best gedaan om onze neurotransmitters aan het werk te zetten (zijn woorden).

Ik zat in de groep met Harm Jan, Ritske en Herman. Onder aanvoering van Harm Jan zijn we op weg gegaan. We hebben, denk ik, niet de snelste route gevolgd, want bij terugkomst in de Tjattel hadden we allemaal meer dan 21 km op onze teller staan.
Voor een groep waren de cryptogrammen allemaal op te lossen en dat was de groep o.l.v. Gerben (fietser). Zij waren dan ook de morele winnaar.

Na het eten was het grootste deel van de groep niet in stemming voor een quiz. De quiz hebben we dan ook maar gelaten voor wat het was. Een kleine groep heeft ’s avonds Schiermonnikoog nog wel onveilig gemaakt. Alleen de Tox bar was gesloten, geen paaldansen dit keer. Bij terugkomst in de Tjattel waren nog een aantal mensen op en daarmee hebben we nog gezellig doorgekletst.

De volgende dag na het ontbijt hadden we de keuze tussen een training o.l.v. Harm Jan en Jaap of een wandeltocht onder leiding van Gerben die als gids iets meer zou vertellen over de vogels op het eiland.

Ik ben met de groep van Harm-Jan meegegaan. Het was hoog water dus het strand was nergens te bekennen. Je kon alleen nog lopen over hat pad langs het strand. Geen spoor van de blauwvis, bruinvis of welke kleur vis er ook aangespoeld was op het strand. Na een fikse training in het bos weer terug naar het hotel en daarna snel onder de douche en met de bus terug naar de boot.

Het gezellige weekend zat er weer op. De verjaardagsvisite kwam direct toen ik thuis was. Kortom een druk maar gezellig weekend.